Πέμπτη 3 Απριλίου 2014

6η Συνάντηση



Θέμα: Περιοχές εστίασης για την παρέμβαση με τους αδύνατους μαθητές
Συζητήσαμε με βάση τα δεδομένα της «αποτύπωσης» των δυσκολιών στην κατανόηση των φυσικών αριθμών των αδύναμων μαθητών που είχαμε συμπληρώσει το προηγούμενο διάστημα και προγραμματίσαμε το επόμενο βήμα.
Οι περιοχές εστίασης που αποφασίστηκαν για την παρέμβαση με τους αδύνατους μαθητές στην τελευταία συνάντηση στα Πειραματικά έχουν ως εξής:
1) Α & Β τάξεις: Απαρίθμηση, διάταξη και οι πράξεις της πρόσθεσης και της αφαίρεσης στην πρώτη 20αδα
2) Γ & Δ τάξεις: Πολλαπλασιασμός και διαίρεση, αξία θέσης ψηφίων και επίλυση προβλήματος με μια έως δυο πράξεις
3) Ε και Στ τάξεις:  Εκτέλεση (κάθετη) πράξεων, επίλυση προβλημάτων και με τις τέσσερις πράξεις
Για τα προβλήματα είπαμε να έχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας και πλοκής.
 Το υλικό που προτάθηκε από τον κ. Σακονίδη και την κ. Κλώθου είναι :
(α) Δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος, τεσσάρων πράξεων και γεωμετρίας τις οποίες μπορείτε να εντοπίσετε στο εκπαιδευτικό υλικό "Μαθηματικά σε περιβάλλον διαμορφωμένο για αυτόνομη μάθηση" (το υλικό είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του κ.Σακονίδη (http://utopia.duth.gr/~xsakonid/ και μπορείτε να το "κατεβάσετε" από εκεί).
(β) γενικές "οδηγίες" για την αξιοποίηση των δραστηριοτήτων.  
 Επίσης, στους παρακάτω δύο συνδέσμους μπορείτε να κλικάρετε και να αποθηκεύσετε δραστηριότητες για την αξία θέσης ψηφίου, καθώς και το πρώτο από τα τρία βιβλία Μαθηματικών που συγκροτήθηκαν στο πλαίσιο ερευνητικού προγράμματος, όπου μπορείτε να βρείτε ασκήσεις για παιδιά μικρότερων ηλικιακών ομάδων.  
Επιπλέον, η ομάδα αποφάσισε η επόμενη συνάντηση να έχει τη μορφή εργαστηρίου με θέμα «την επίλυση προβλήματος». Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες για «τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλήματος» από τις σημειώσεις του Ν. Κλαουδάτου (από το μεταπτυχιακό της Αθήνας).



Επόμενη συνάντηση : Πέμπτη 22 Μάιου 2014, 7.00 μ.μ.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου